8 recomandari pentru Sarbatori

Sărbătorile ne bat la ușă, cu diverse tentații culinare apetisante. Totuși, pentru a ne bucura de ele și, în același timp, să ne menținem greutatea normală, trebuie să ținem cont de anumite recomandări:

  1. Păstrarea unui orar al meselor regulat și evitarea prea multor gustări între mese.
  2. Evitarea consumului de alcool în timpul mesei sau după masă. Se poate consuma 1 pahar (vin, bere) înainte de masă. Se evită băuturile dulci sau cu o concentrație mare de alcool.
  3. Evitarea consumului de orice fel de sucuri naturale și carbogazoase. Apa este aliatul nostru.
  4. Se poate gusta din prăjituri (2-3 feluri), împărțind cu cineva drag bucata noastră. Dacă dorim să consumăm bucățile întregi sau cozonac, o putem face la micul dejun alături de o cană cu lapte/băutură vegetală sau iaurt/sana/kefir.
  5. Putem să consumăm mâncăruri tradiționale, dar să ne limităm la un singur fel și să evităm să reumplem farfuria. La felurile cu orez, cartofi sau paste NU se consumă pâine!
  6. Trebuie să lăsăm o distanță de câteva ore între mese pentru a nu avea probleme digestive.
  7. Pe cât posibil, trebuie să facem mișcare. Chiar și o simplă plimbare e binevenită.
  8. La mesele festive, cel mai important e să socializăm și să acordăm mai puțină importanță mâncării. Să nu consumăm alimente dacă nu ne este foame.
  9. Să nu uităm că mâncarea și băutura nu vor fugi nicăieri, dar kilogramele se pot depune foarte ușor!

Sărbători pline de armonie și fără excese! 🙂

Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.